Guide de la Musique d'Orgue
 Base discographique  Concerts  Histoire  Contact 

Nouveau CD

Jean-Luc HO [1; 2]

  Base discographique

- Prochain concert -
Aujourd'hui
Mercredi 23 Septembre
Sanary sur mer (83)
temple



  Concerts

  Jour de l'Orgue

  Médias

  Master classes

  Concours

  Colloques

  Evénements

  Concerts historiques

  J S BACH

  Liens



  Data Base



  Base de datos
  Buscar
  Nuevo 
  Organistas 
  Compositores 
  Instrumentos 
  Editores 
  Informaciones 
  Contact 


Organista (Nombre Apellido)    Título de la grabación
Compositor (Nombre) Pieza  Ciudad / Iglesia

Editor

  46 discos  

 1 - Iveta APKALNA
   • Light and Dark •
  • D. Chostakovitch : Passacaille, extrait de ”Lady Macbeth of the Mtsensk District”
  • A. Kalejs : Gebet (Prayer)
  • T. Escaich : Évocation I - Évocation II - Évocation III
  • S. Goubaïdoulina : Hell und Dunkel
  • L. Janacek : Postludium- Varhany Solo, extrait de Glagolitic Mass
  • G. Ligeti : Etüde für Orgel Nr. 1 & 2 -Harmonies - Coulée
  • L. Garta : Méditation
- Hamburg Elbphilharmonie
- Disque Berlin Classics-Elbphilarmonie, 2018

 2 - Thomas OSPITAL
   • Convergences •
  • J. S. Bach : Pièces BWV 543, 727, 526, 541
  • T. Escaich : Six Etudes-Chorals (Nun freut euch, ihr Christen; Wie schön leuchtet der Morgenstern; Herzliebster Jesu; O haupt voll Blut und Wunden; Christ ist erstanden; Nun bitten wir den heiligen Geist)
  • T. Ospital : Visions 1-5 sur BACH (Improvisations)
- Paris Maison de la Radio
- Disque Tempéraments; TEM 316060, juin 2017 (667)
Orgue Grenzing, 2015.

Les Six Etudes-Chorals sont une commande de Orgelwelten Ratingen (2010) et ont été créées le 19 septembre 2010 à Ratingen par Simon Daubhäusser (1, 2), Lukas Maschke (3, 5), Christian Siegert (4) et T. Escaich (6).

 3 - Thierry ESCAICH
   • Aria •
  • R. Galliano : Aria; Giselle; Tango pour Claude
  • L. Dalla : Caruso
  • A. Corelli : La Follia de la sonate en ré mineur, arrg. Galliano et Escaich
  • T. Escaich : Nostalgy
  • Gus Viseur-Louis Ferrari : Jeannette
  • A. Marcello : Adagio du concerto pour hautbois en ré mineur, arrg. Galliano et Escaich
  • A. Piazzolla : Oblivion; Tanti anni prima
  • J. S. Bach : Siciliano en sol mineur BWV 1031, arrg. Galliano et Escaich
  • A. Dvorak : Tance en mi mineur op. 72 n°2, arrg. Galliano et Escaich
  • S. Rachmaninov : Vocalise op. 34 n°14
- Bern église française
- Disque Jade;, juin 2017, Richard Galliano accordéon (665)

 4 - Yuan SHEN
   • The Kennedy Center Organ, Yuan Shen, Organist Yuan Shen •
  • Félix Mendelssohn : Allegro, Chorale & Fugue in D
  • J. S. Bach : Fantasy & Fugue in G Minor, BWV 542
  • C. Franck : 3e choral
  • J. Alain : Trois Danses
  • T. Escaich : Poèmes - Eaux Natales, Vers l’Espérance
- Washington J. F. Kennedy Center for the Performing Arts
- Disque Raven; OAR 141, 2017 ?
2012 Casavant Op. 3899 4 manuals

 5 - Katelyn EMERSON
   • Evocations •
  • N. Bruhns : Praeludium e-moll (groß)
  • J. S. Bach : Allein Gott in der Höh' sei Ehr, BWV 676
  • Félix Mendelssohn : 4e Sonate
  • F. Couperin : Benedictus Offertoire de la Messe des couvents
  • J. Alain : Variations sur un thème de Clément Janequin
  • L. Vierne : Naïades
  • C. Tournemire : Victimae paschali laudes (Reconst. Duruflé)
  • T. Escaich : Evocation III (2008)
  • H. Howells : Rhapsody op. 17 n°3
- Boston Church of the Advent [Episcopal]
- Disque Pro Organo;, 2017
Organ: 1936 G. Donald Harrison Aeolian-Skinner

 6 -
   • Concertos for orchestra •
  • T. Escaich : PSALMOS, SINFONIA CONCERTANTE POUR ORCHESTRE (2016)
  • S. Currier : Flex
  • Z. Tian : Concerto for orchestra
- Cincinnati
- Disque www.cincinnatisymphony.org/watch-plus-listen/concertos-for-orchestra/, 2016, Cincinnati Symphony Orchestra, dir. Louis Langrée
Psalmos, his new work written for the CSO, is based on chorale melodies familiar from the works of Bach (as well as other representatives of the German Lutheran tradition), but it takes those chorale melodies to places they have never been before.

The work opens with a solo flute playing “Nun komm, der Heiden Heiland” (“Now come, Saviour of the Heathens”; the melody is based on the Gregorian hymn “Veni creator gentium”). Escaich had previously used this same chorale in his Evocation III for organ (2008), a work that, in the words of another British reviewer, did not handle his source material with “kid gloves,” and subjected it to “treatment that ranges from tender caresses to the aural equivalent of thwacking it with a blunt instrument.” The same description applies, to some extent, to the new piece as well: after the theme is introduced softly in a slow introduction, it receives a much more dramatic treatment in the ensuing “Vivacissimo.” After small fragments from the theme enter over an agitated repeated-note accompaniment, the chorale is presented in a sharply profiled rhythmic version by the trumpets and trombones. Then, a long, drawn-out decrescendo leads to a more lyrical statement of the chorale melody on the horn, punctuated by the magical sounds of the vibraphone, celesta, harp and piano. The music seems to ‘float away’ at the end, connecting to the second movement, marked “Andante un poco rubato.” Intertwining declamatory melodies played by three solo strings (violin, viola, cello and, later, three cellos or three violas) prepare for “O Haupt voll Blut und Wunden” (“O sacred head, now wounded”), the principal chorale in Bach’s St. Matthew Passion, played here by the woodwind choir and horns. The trumpets immediately respond with “Ein’ feste Burg ist unser Gott” (“A mighty fortress is our God”). Both chorale melodies are treated very freely; their development culminates in a dramatic climax that subsides as the oboe brings back “Nun komm, der Heiden Heiland.” A rhapsodic cello solo brings this movement to its close.

The third movement (“Allegro giocoso”) plays the role of the scherzo in this four-movement sinfonia concertante. Over an excited ostinato in mixed meters played by the marimba and the vibraphone, we hear various chorale-like fragments until, finally, “Nun komm’” bursts forth one more time on violas and cellos accompanied by low winds and piano, followed by “Ein’ feste Burg” on trumpets. The ostinato gives way to a hymn-like statement of this most famous of Lutheran chorales, transitioning into the final “Allegro”, a colorful fantasy on the same melody. The work ends in a glorious tutti, with a unison C played in triple forte, reviving— and re-validating—a traditional closing gesture that nevertheless sounds very 21st century in this context.

 7 - Thierry ESCAICH
 • Cantus •
  • T. Escaich : Enluminures pour orgue, violoncelle et soprano
  • J. S. Bach
  • J. Taverner
  • S. Barber
  • G. Fauré
  • A. Vivaldi
  • A. Piazzolla
  • C. Saint-Saëns
- Auvers-sur-Oise
- Disque Sony, 2015, Christian-Pierre La Marca, violoncelle, Les Ambassadeurs. Alexis Kossenko, direction, Patricia Petibon soprano, Philippe Jaroussky

 8 - Olivier LATRY [1], Jean-Baptiste ROBIN [2], Benoît MERNIER [3], Pierre FARAGO [4], Vincent DUBOIS [5]
   • Hymnes •
  • N. de Grigny : Ave maris stella [1]
  • V. Paulet : Hymne (à Olivier Latry, 2011) [1]
  • N. de Grigny : Veni Creator [2]
  • J.-B. Robin : Cinq Versets sur Veni Creator (2013) [2]
  • B. Mernier : Pange lingua, quatre versets en contrepoint à l'hymne de Grigny (à la mémoire de Jean Boyer, 2014) [3]
  • N. de Grigny : A solis ortus cardine [4]
  • P. Farago : Adusque Terrae Limitem [4]
  • N. de Grigny : Verbum supernum [5]
  • T. Escaich : Evocation IV (à Vincent Dubois, 2013) [5]
- Reims St-Rémi
- Disque Aeolus; AE 11101, 2015 (649)

 9 - Maria VEKILOVA [1], Thomas Kientz [2], Boeun LEE [3], Katelyn EMERSON [4]
   • 5ème concours international d’orgue Béthune & Saint-Omer •
  • N. Bruhns : Praeludium G dur [2a]
  • Robertsbridge Codex : Estampie (1330) [2a]
  • J. S. Bach : Allein Gott in der Höh sei Ehr BWV 663 [1a]
  • B. Foccroulle : Toccata [1a]
  • Félix Mendelssohn : 3e et 4e Mvts de la 4e Sonate [3a]
  • T. Escaich : Cinq versets sur le Victimae paschali laudes [4b]
  • C.-M. Widor : Andante sostenuto de la 9e symphonie ”Gothique” [2b]
  • C. Tournemire : Choral-improvisation sur le Victimae paschali laudes [4b]
  • M. Dupré : Variations sur un noël op. 20 [3b]
- Bethune St-Vaast [a], Saint-Omer cathédrale [b]
- Disque Tamos; et Orgues Nouvelles N°27, 2014
CD des épreuves des 4 finalistes : Maria VEKILOVA, Russie. Thomas KIENTZ, France.
Bouen LEE, Corée. Katelyn EMERSON, USA.

http://orguebethune.free.fr
Courriel : orguebethune@hotmail.fr

----
7 € l’unité ou 10 € pour deux cds. Durée 76’


Nom : Prénom :
Adresse :
Courriel : Tél :
Nombre d’exemplaires :

Paiement par chèque à l’ordre de Orgues en Béthunois, 170 place Foch 62400 Béthune.

Courriel : orguebethune@hotmail.fr
Site : http://orguebethune.free.fr

Orgues en Béthunois s’engage à vous contacter par mail ou téléphone dès la parution du CD.
Prévoir 1,50 € en plus pour un envoi postal.

 10 - Yves CASTAGNET [1], Denis COMTET [2]
   • Le Livre de Notre-Dame •
  • J.-B. Robin : En Clara vox [2]
  • B. Ducol : Une aube en clair-obscur [2]
  • J.-P. Leguay : Du fond de l'âbime [2]
  • P.-A. Charpy : Voici le sacre du Royaume [1]
  • C. Marçot : Alleluia, Lapis revolutus est [2]
  • E. Canat de Chizy : Kyrie de la messe brève [1]
  • T. Escaich : Sanctus de la messe brève [1]
  • N. Bacri : Agnus Dei de la messe brève [1]
  • V. Bouchot : Tantum ergo sacramentum [1]
  • E. Lebrun : Aujourd'hui, le Créateur des jours [1]
  • B. Menut : Un grand vent s'est levé [2]
  • V. Paulet : De fructu operum [2]
  • M. Reverdy : Femme revêtue de soleil [1]
  • T. Lacote : Sancta et immaculata [2]
  • Y. Castagnet : Ô Notre-Dame du soir [1]
- Paris Notre-Dame
- Disque MSNDP 005, 2013, Choeur d'enfants de la Maîtrise ND de Paris, dir. Emilie Fleury (637)


  46 discos  


Fuente: base de datos discografica Alain CARTAYRADE
www.france-orgue.fr


  Version imprimable   Version smartphone     © Alain Cartayrade 1999 - 2020